AKTUALITA | 22. 9. 2017
Jak srozumitelně přiblížit baroko dětem ze škol? A co teprve těm ze školek? Takový problém trápil lektory edukačního oddělení Arcidiecézního muzea Kroměříž. Nakonec přišli s překvapivě jednoduchým řešením – skrze pohádky.
„Chtěli jsme vyjít z představ dětí a zdálo se nám nejlepší držet se pohádek, které život na šlechtickém sídle odrážejí,“ vysvětloval lektor Petr Hudec.
Pro děti z Mateřské školy Kollárová, které se přišly podívat na výstavu Koně v piškotech, mapující oslavy na dvoře Leopolda I, se tak císařský dvůr změnil v pohádku O Šípkové Růžence. Po stoletém spánku se šly učit na vídeňský dvůr, jak správně oslavit Růženčinu svatbu v duchu doby, do níž se probudily.
Sen biskupa Karla
„V učení jim pomáhaly dramatické, hudební, výtvarné prvky a také naše nové tablety,“ zdůraznil Hudec.
Lektoři nabídli dětem část mobilní digitální aplikace Sen biskupa Karla, která tvořivě interpretuje dobové festivity (divadlo, koňský balet a ohňostroj).
„Aplikace je primárně určena pro rodiny s dětmi na samoobslužnou prohlídku. My je teď ale zkoušíme využít i v programech pro školní skupiny. Dětem se tablety líbily, ale snad ještě větší radost projevovaly ze samotného pobytu na zámku,“ říká lektorka Lenka Trantírková.
Stínohra
Moderní technologie jsou však na kroměřížském zámku zastoupeny i jinak než jenom tablety. Dětem se líbila i hra stínů na tamním schodišti.
„Jedná se o projekci stínů barokních postav, která po dobu trvání výstavy na zámku tvořila po celou dobu její entrée,“ dodává Hudec.